Regnskapsførers egenmelding KRT-1005 og regnskapsførerselskapers egenmelding KRT-1004
Nyheter
Publisert: 17. september 2013
Sist endret: 22. mars 2019
Som ledd i det løpende tilsynsarbeidet gjennomfører Finanstilsynet dokumentbasert tilsyn med autoriserte regnskapsførere og regnskapsførerselskaper. Alle autoriserte regnskapsførere og regnskapsførerselskaper som var oppført i regnskapsførerregisteret per august 2013, vil motta brev om det dokumentbaserte tilsynet for 2013.
Alle som har autorisasjon må sende inn egenmelding
Om du faktisk driver regnskapsføring eller ikke, er uten betydning. For regnskapsførerselskaper er det daglig leder som er ansvarlig for at selskapet sender inn egenmelding. En regnskapsfører som driver virksomhet gjennom et regnskapsførerselskap må levere egenmeldingen både for seg selv og for regnskapsførerselskapet. Egenmeldingen for regnskapsførere fanger opp virksomhet som drives gjennom enkeltpersonforetak.
Frist for innlevering
Egenmeldingen skal være levert innen 7. oktober 2013.
Elektronisk innlevering via Altinn
Besvarelse og innlevering av egenmeldingen skal skje via Altinn. Skjemaene er bygget opp på samme måte som forrige dokumentbasert tilsyn (i 2010). Navnene på skjemaene er: