Tilsynsrapport - Storebrand Livsforsikring AS
Tilsynsrapporter og vedtak
Publisert: 21. mai 2025
Tilsynet avdekket noen forhold der foretaket bør gjøre endringer og tilpasninger, blant annet knyttet til oppfølging av styregodkjente styringsdokumenter for å sikre at foretakets drift og planer utføres i henhold til disse, gjennomføre egne kontroller hos relevante IKT-tjenesteleverandører og at relevante informasjonssikkerhetsscenarioer må inngå ved testing av beredskapsplaner, der også verstefallsscenarioer inkluderes.
Tilsynsrapport
Om tilsynsrapporter og vedtak
Finanstilsynet gjennomfører tilsyn hos foretak eller personer som driver konsesjonsbelagt virksomhet. Etter et tilsyn oppsummerer Finanstilsynet hovedfunnene i en tilsynsrapport. Tilsynsrapporten blir sendt til foretaket/personen og publiseres på Finanstilsynets nettsted.
Hvis foretaket har brutt regelverket, kan vi fatte et vedtak rettet mot foretaket. Dette vil i så fall framgå av tilsynsrapporten. Et vedtak kan være å:
- pålegge foretaket/personen å rette opp i forhold
- ilegge overtredelsesgebyr
- trekke tilbake en tillatelse
Hvilke former for vedtak Finanstilsynet fatter avhenger av hvilke regler som er brutt.
Hvis foretaket/personen klager på vedtaket fra Finanstilsynet, vil saken over bli oppdatert med informasjon om det.