Gå til hovedinnhold Gå til søkesiden
Forside >
Nyhetsarkiv >
Tilsynsrapporter >
Tilsynsrapport - DNB Livsforsikring AS

Tilsynsrapport - DNB Livsforsikring AS

Tilsynsrapporter og vedtak

Publisert: 22. januar 2025

Finanstilsynet gjennomførte stedlig tilsyn i DNB Livsforsikring AS 9. mai 2023. Formålet med tilsynet var å vurdere foretakets system for styring og kontroll med kundebehandlingen, herunder etterlevelse av reglene om produktstyring for forsikringsforetak i finansforetaksloven § 16-13.

Tilsynsrapport

  • Tilsynsrapport - DNB Livsforsikring AS (pdf)

Om tilsynsrapporter og vedtak

Finanstilsynet gjennomfører tilsyn hos foretak eller personer som driver konsesjonsbelagt virksomhet. Etter et tilsyn oppsummerer Finanstilsynet hovedfunnene i en tilsynsrapport. Tilsynsrapporten blir sendt til foretaket/personen og publiseres på Finanstilsynets nettsted.  

Hvis foretaket har brutt regelverket, kan vi fatte et vedtak rettet mot foretaket. Dette vil i så fall framgå av tilsynsrapporten. Et vedtak kan være å  

  • pålegge foretaket/personen å rette opp i forhold
  • ilegge overtredelsesgebyr
  • trekke tilbake en tillatelse

Hvilke former for vedtak Finanstilsynet fatter, avhenger av hvilke regler som er brutt.  

Hvis foretaket/personen klager på vedtaket fra Finanstilsynet, vil saken over bli oppdatert med informasjon om det.  

Til toppen av siden expand_less

Del denne siden:

  • Facebook
  • LinkedIn
Abonner på nyhetsvarsel
Til toppen av siden expand_less