Tilsynsrapporten - Strex Payment AS
Tilsynsrapporter og vedtak
Publisert: 18. desember 2024
Tilsynsrapporten oppsummerer IKT-tilsyn hos Strex Payment AS 23. og 24. september 2023.
Hensikten med tilsynet var å gjøre en vurdering av foretakets styring med og kontroll av IKT-virksomheten med særlig vekt på internkontroll og styring av vesentlige risikoer. Finanstilsynet ber foretaket sørge for en forsvarlig risikostyring og internkontroll i tråd med kravene i risikostyringsforskriften og IKT-forskriften.
Tilsynsrapport
Om tilsynsrapporter og vedtak
Finanstilsynet gjennomfører tilsyn hos foretak eller personer som driver konsesjonsbelagt virksomhet. Etter et tilsyn oppsummerer Finanstilsynet hovedfunnene i en tilsynsrapport. Tilsynsrapporten blir sendt til foretaket/personen og publiseres på Finanstilsynets nettsted.
Hvis foretaket har brutt regelverket, kan vi fatte et vedtak rettet mot foretaket. Dette vil i så fall framgå av tilsynsrapporten. Et vedtak kan være å:
- pålegge foretaket/personen å rette opp i forhold
- ilegge overtredelsesgebyr
- trekke tilbake en tillatelse
Hvilke former for vedtak Finanstilsynet fatter avhenger av hvilke regler som er brutt.
Hvis foretaket/personen klager på vedtaket fra Finanstilsynet, vil saken over bli oppdatert med informasjon om det.