Tilsynsrapport - DNB Asset Management AS
Tilsynsrapporter og vedtak
Publisert: 30. oktober 2024
Tilsynsrapporten oppsummerer IKT-tilsyn hos DNB Asset Management AS 14. november 2023. Formålet med tilsynet var å gjøre en vurdering av hvordan foretaket administrerer, utvikler, drifter, vedlikeholder og sikrer IKT-systemer og tjenester. Videre ville tilsynet gjøre en vurdering av foretakets styring og kontroll med IKT-virksomheten. Finanstilsynet ville videre gjøre en vurdering av hvordan foretaket overholder regulatoriske krav til utkontraktering av IKT-tjenester, samt håndtering av IKT-risiko, IKT-sikkerhet og beredskapsarbeid.
Tilsynsrapport
Om tilsynsrapporter og vedtak
Finanstilsynet gjennomfører tilsyn hos foretak eller personer som driver konsesjonsbelagt virksomhet. Etter et tilsyn oppsummerer Finanstilsynet hovedfunnene i en tilsynsrapport. Tilsynsrapporten blir sendt til foretaket/personen og publiseres på Finanstilsynets nettsted.
Hvis foretaket har brutt regelverket, kan vi fatte et vedtak rettet mot foretaket. Dette vil i så fall framgå av tilsynsrapporten. Et vedtak kan være å:
- pålegge foretaket/personen å rette opp i forhold
- ilegge overtredelsesgebyr
- trekke tilbake en tillatelse
Hvilke former for vedtak Finanstilsynet fatter avhenger av hvilke regler som er brutt.
Hvis foretaket/personen klager på vedtaket fra Finanstilsynet, vil saken over bli oppdatert med informasjon om det.