Tilsynsrapport - DNB
Tilsynsrapporter og vedtak
Publisert: 21. februar 2024
Tilsynsrapporten oppsummerer IKT-tilsyn hos DNB 29. og 30. november 2022. Tilsynet hadde som formål å vurdere styring og kontroll av IKT-sikkerheten i DNB, og tilsynet var en oppfølging av tilsyn med samme tema i perioden 2017 – 2019. I tilsynet ble utvalgte prosesser på IKT-sikkerhetsområdet for forretningsområdet Corporate Banking vurdert, for å se på hvordan disse håndteres i første- og andrelinjen.
Tilsynsrapport
Om tilsynsrapporter og vedtak
Finanstilsynet gjennomfører tilsyn hos foretak eller personer som driver konsesjonsbelagt virksomhet. Etter et tilsyn oppsummerer Finanstilsynet hovedfunnene i en tilsynsrapport. Tilsynsrapporten blir sendt til foretaket/personen og publiseres på Finanstilsynets nettsted.
Hvis foretaket har brutt regelverket, kan vi fatte et vedtak rettet mot foretaket. Dette vil i så fall framgå av tilsynsrapporten. Et vedtak kan være å:
- pålegge foretaket/personen å rette opp i forhold
- ilegge overtredelsesgebyr
- trekke tilbake en tillatelse
Hvilke former for vedtak Finanstilsynet fatter avhenger av hvilke regler som er brutt.
Hvis foretaket/personen klager på vedtaket fra Finanstilsynet, vil saken over bli oppdatert med informasjon om det.