Tilsynsrapport – Tsrevisjon AS
Tilsynsrapporter og vedtak
Publisert: 16. februar 2022
Sist publisert: 6. september 2022
Tilsynsrapporten oppsummerer tilsyn hos Tsrevisjon AS som ble avsluttet i oktober 2021. Tilsynet avdekket svakheter og grove brudd på revisorloven og god revisjonsskikk på sentrale områder på de oppdragene som var omfattet av Finanstilsynets kontroll, deriblant aksept- og fortsettelsesvurdering, kommunikasjon med tidligere revisor, planlegging, revisjon av inntekter, vurdering av fortsatt drift og revisjonsberetningen. Finanstilsynet har ikke gjennomgått og vurdert revisjonsselskapets kvalitetskontrollsystem som en del av dette tilsynet, men omfanget av avdekkede svakheter og brudd ved gjennomgangen av utvalgte oppdrag indikerer at det også har vært svakheter i revisjonsselskapets kvalitetskontrollsystem.
Tilsynsrapport
Om tilsynsrapporter og vedtak
Finanstilsynet gjennomfører tilsyn hos foretak eller personer som driver konsesjonsbelagt virksomhet. Etter et tilsyn oppsummerer Finanstilsynet hovedfunnene i en tilsynsrapport. Tilsynsrapporten blir sendt til foretaket/personen og publiseres på Finanstilsynets nettsted.
Hvis foretaket har brutt regelverket, kan vi fatte et vedtak rettet mot foretaket. Dette vil i så fall framgå av tilsynsrapporten. Et vedtak kan være å:
- pålegge foretaket/personen å rette opp i forhold
- ilegge overtredelsesgebyr
- trekke tilbake en tillatelse
Hvilke former for vedtak Finanstilsynet fatter avhenger av hvilke regler som er brutt.
Hvis foretaket/personen klager på vedtaket fra Finanstilsynet, vil saken over bli oppdatert med informasjon om det.
Abonner på nyheter
Registrer deg for å få nyhetsvarsling når Finanstilsynet publiserer saker du er interessert i.