Gå til hovedinnhold Gå til søkesiden
Forside >
Nyhetsarkiv >
Tilsynsrapporter >
Tilsynsrapport - Nordic Benefits AS

Tilsynsrapport - Nordic Benefits AS

Tilsynsrapporter og vedtak

Publisert: 31. august 2022
Sist publisert: 6. september 2022

Tilsynsrapporten oppsummerer tilsyn hos forsikringsagentforetaket Nordic Benefits AS som ble gjennomført 24. mars 2021. Tilsynet dekket blant annet foretakets system for styring og kontroll. Tilsynet omfattet gjennomgang av dokumentasjon fra foretaket og møter med nøkkelpersoner. Foretakets redegjørelser til Finanstilsynet er tatt til etterretning. 

Tilsynsrapport

  • Tilsynsrapport - Nordic Benefits AS.pdf

Om tilsynsrapporter og vedtak

Finanstilsynet gjennomfører tilsyn hos foretak eller personer som driver konsesjonsbelagt virksomhet. Etter et tilsyn oppsummerer Finanstilsynet hovedfunnene i en tilsynsrapport. Tilsynsrapporten blir sendt til foretaket/personen og publiseres på Finanstilsynets nettsted.  

Hvis foretaket har brutt regelverket, kan vi fatte et vedtak rettet mot foretaket. Dette vil i så fall framgå av tilsynsrapporten. Et vedtak kan være å:  

  • pålegge foretaket/personen å rette opp i forhold
  • ilegge overtredelsesgebyr
  • trekke tilbake en tillatelse

Hvilke former for vedtak Finanstilsynet fatter avhenger av hvilke regler som er brutt.  

Hvis foretaket/personen klager på vedtaket fra Finanstilsynet, vil saken over bli oppdatert med informasjon om det.  

Til toppen av siden expand_less

Del denne siden:

  • Facebook
  • LinkedIn
Abonner på nyhetsvarsel
  • Om Finanstilsynet
  • Presse
  • Jobb hos oss
  • Kontakt
  • eFormidling
  • Personvern og tilgjengelighetserklæring
  • RSS og API
  • Varsling til Finanstilsynet

Besøksadresse: 
Revierstredet 3, 0151 Oslo
Postadresse: 
Postboks 1187 Sentrum
0107 Oslo
Tlf: 22 93 98 00
E-post: post@finanstilsynet.no
Org.nr.: 840 747 972
Abonner på nyhetsvarsel

Til toppen av siden expand_less