Tilsynsrapport - IT-tilsyn i DNB Bank ASA
Tilsynsrapporter og vedtak
Publisert: 12. oktober 2022
Finanstilsynet gjennomførte IT-tilsyn i DNB Bank ASA 25. og 27. mai 2021. Tilsynet hadde som formål å vurdere hvordan styring og kontroll med IKT-området blir ivaretatt, med et særskilt fokus på hvordan DNB ivaretar helhetlig planlegging og koordinering av aktiviteter innen IKT-området for konsernet.
Tilsynsrapport
Om tilsynsrapporter og vedtak
Finanstilsynet gjennomfører tilsyn hos foretak eller personer som driver konsesjonsbelagt virksomhet. Etter et tilsyn oppsummerer Finanstilsynet hovedfunnene i en tilsynsrapport. Tilsynsrapporten blir sendt til foretaket/personen og publiseres på Finanstilsynets nettsted.
Hvis foretaket har brutt regelverket, kan vi fatte et vedtak rettet mot foretaket. Dette vil i så fall framgå av tilsynsrapporten. Et vedtak kan være å:
- pålegge foretaket/personen å rette opp i forhold
- ilegge overtredelsesgebyr
- trekke tilbake en tillatelse
Hvilke former for vedtak Finanstilsynet fatter avhenger av hvilke regler som er brutt.
Hvis foretaket/personen klager på vedtaket fra Finanstilsynet, vil saken over bli oppdatert med informasjon om det.