Tilsynsrapport - DNB Livsforsikring AS
Tilsynsrapporter og vedtak
Publisert: 26. januar 2022
Sist publisert: 6. september 2022
Finanstilsynet gjennomførte tilsyn i DNB Livsforsikring AS 25. og 26. november 2020. Formålet med tilsynet var gjennomgang av foretakets system for risikostyring, kapitalforvaltningsområdet, forsikringsområdet, beregning og validering av tekniske avsetninger og kapitalkrav samt risikoeksponering og kapitalisering.
Tilsynsrapport
Om tilsynsrapporter og vedtak
Finanstilsynet gjennomfører tilsyn hos foretak eller personer som driver konsesjonsbelagt virksomhet. Etter et tilsyn oppsummerer Finanstilsynet hovedfunnene i en tilsynsrapport. Tilsynsrapporten blir sendt til foretaket/personen og publiseres på Finanstilsynets nettsted.
Hvis foretaket har brutt regelverket, kan vi fatte et vedtak rettet mot foretaket. Dette vil i så fall framgå av tilsynsrapporten. Et vedtak kan være å:
- pålegge foretaket/personen å rette opp i forhold
- ilegge overtredelsesgebyr
- trekke tilbake en tillatelse
Hvilke former for vedtak Finanstilsynet fatter avhenger av hvilke regler som er brutt.
Hvis foretaket/personen klager på vedtaket fra Finanstilsynet, vil saken over bli oppdatert med informasjon om det.
Abonner på nyheter
Registrer deg for å få nyhetsvarsling når Finanstilsynet publiserer saker du er interessert i.