Tilsynsrapport - Dalmar Money Transfer AS
Tilsynsrapporter og vedtak
Publisert: 22. juni 2022
Sist publisert: 6. september 2022
Tilsynsrapporten oppsummerer tilsyn hos Dalmar Money Transfer AS. Formålet var å gjøre en vurdering av hvordan Foretaket administrerer, utvikler, forvalter, drifter og sikrer sine IKT-systemer og -tjenester. Finanstilsynet ønsket å få en samlet vurdering av IKT-risikoen og hvilke tiltak Foretaket har iverksatt for å kontrollere denne. Tilsynet rettet særlig oppmerksomhet mot den utkontrakterte IKT-virksomheten.
Tilsynsrapport
Om tilsynsrapporter og vedtak
Finanstilsynet gjennomfører tilsyn hos foretak eller personer som driver konsesjonsbelagt virksomhet. Etter et tilsyn oppsummerer Finanstilsynet hovedfunnene i en tilsynsrapport. Tilsynsrapporten blir sendt til foretaket/personen og publiseres på Finanstilsynets nettsted.
Hvis foretaket har brutt regelverket, kan vi fatte et vedtak rettet mot foretaket. Dette vil i så fall framgå av tilsynsrapporten. Et vedtak kan være å:
- pålegge foretaket/personen å rette opp i forhold
- ilegge overtredelsesgebyr
- trekke tilbake en tillatelse
Hvilke former for vedtak Finanstilsynet fatter avhenger av hvilke regler som er brutt.
Hvis foretaket/personen klager på vedtaket fra Finanstilsynet, vil saken over bli oppdatert med informasjon om det.
Abonner på nyheter
Registrer deg for å få nyhetsvarsling når Finanstilsynet publiserer saker du er interessert i.