Tilsynsrapport - Ullevål Eiendomsmegling AS
Tilsynsrapporter og vedtak
Publisert: 22. september 2021
Finanstilsynet har undersøkt foretakets gjennomføring av et salgsoppdrag knyttet til meglers utarbeidelse av verdivurdering og rådgivning overfor selger - som fikk bud med kort frist direkte fra en interessent. Foretaket har utbedret sine rutiner knyttet til prisfastsettelsen og utarbeidelse av e-takst.
Brev
Om tilsynsrapporter og vedtak
Finanstilsynet gjennomfører tilsyn hos foretak eller personer som driver konsesjonsbelagt virksomhet. Etter et tilsyn oppsummerer Finanstilsynet hovedfunnene i en tilsynsrapport. Tilsynsrapporten blir sendt til foretaket/personen og publiseres på Finanstilsynets nettsted.
Hvis foretaket har brutt regelverket, kan vi fatte et vedtak rettet mot foretaket. Dette vil i så fall framgå av tilsynsrapporten. Et vedtak kan være å:
- pålegge foretaket/personen å rette opp i forhold
- ilegge overtredelsesgebyr
- trekke tilbake en tillatelse
Hvilke former for vedtak Finanstilsynet fatter avhenger av hvilke regler som er brutt.
Hvis foretaket/personen klager på vedtaket fra Finanstilsynet, vil saken over bli oppdatert med informasjon om det.
Abonner på nyheter
Registrer deg for å få nyhetsvarsling når Finanstilsynet publiserer saker du er interessert i.