Tilsynsrapport - IT-tilsyn i Søgne og Greipstad Sparebank
Tilsynsrapporter og vedtak
Publisert: 15. desember 2021
Sist publisert: 21. januar 2022
Finanstilsynet gjennomførte IT-tilsyn med Søgne og Greipstad Sparebank AS 14. juni 2021. Formålet var å gjøre en vurdering av bankens arbeid med kontinuitet, krisehåndterings og beredskapsplaner relevant for IKT-området, herunder etterlevelse av regulatoriske krav på dette området. Tilsynet omfattet gjennomgang av dokumentasjon fra foretaket og møter med nøkkelpersoner.
Brev
Om tilsynsrapporter og vedtak
Finanstilsynet gjennomfører tilsyn hos foretak eller personer som driver konsesjonsbelagt virksomhet. Etter et tilsyn oppsummerer Finanstilsynet hovedfunnene i en tilsynsrapport. Tilsynsrapporten blir sendt til foretaket/personen og publiseres på Finanstilsynets nettsted.
Hvis foretaket har brutt regelverket, kan vi fatte et vedtak rettet mot foretaket. Dette vil i så fall framgå av tilsynsrapporten. Et vedtak kan være å:
- pålegge foretaket/personen å rette opp i forhold
- ilegge overtredelsesgebyr
- trekke tilbake en tillatelse
Hvilke former for vedtak Finanstilsynet fatter avhenger av hvilke regler som er brutt.
Hvis foretaket/personen klager på vedtaket fra Finanstilsynet, vil saken over bli oppdatert med informasjon om det.
Abonner på nyheter
Registrer deg for å få nyhetsvarsling når Finanstilsynet publiserer saker du er interessert i.