Tilsynsrapport - IT-tilsyn i ODIN Forvaltning AS
Tilsynsrapporter og vedtak
Publisert: 8. desember 2021
Tilsynsrapporten oppsummerer IT-delen av et selskapstilsyn hos Odin Forvaltning AS i 2021. Formålet var å gjøre en vurdering av hvordan foretaket administrerer, drifter, og sikrer sine IT-systemer. Finanstilsynet ønsket å få en samlet vurdering av risiko og hvilken kontroll foretaket har med disse.
Brev
Om tilsynsrapporter og vedtak
Finanstilsynet gjennomfører tilsyn hos foretak eller personer som driver konsesjonsbelagt virksomhet. Etter et tilsyn oppsummerer Finanstilsynet hovedfunnene i en tilsynsrapport. Tilsynsrapporten blir sendt til foretaket/personen og publiseres på Finanstilsynets nettsted.
Hvis foretaket har brutt regelverket, kan vi fatte et vedtak rettet mot foretaket. Dette vil i så fall framgå av tilsynsrapporten. Et vedtak kan være å:
- pålegge foretaket/personen å rette opp i forhold
- ilegge overtredelsesgebyr
- trekke tilbake en tillatelse
Hvilke former for vedtak Finanstilsynet fatter avhenger av hvilke regler som er brutt.
Hvis foretaket/personen klager på vedtaket fra Finanstilsynet, vil saken over bli oppdatert med informasjon om det.
Abonner på nyheter
Registrer deg for å få nyhetsvarsling når Finanstilsynet publiserer saker du er interessert i.