Tilsynsrapport - DNB Bank ASA
Tilsynsrapporter og vedtak
Publisert: 15. september 2021
Finanstilsynet gjennomførte IT-tilsyn med DNB Bank ASAs filial i London 7. og 8. desember 2020. Tema for tilsynet var styring og kontroll med IT-virksomheten i filialen med spesiell vekt på samhandlingen mellom IT i konsernet og IT i filialen, herunder konsernet og filialens evne til å håndtere en alvorlig IT-hendelse og filialens etterlevelse av DNBs sikkerhetsrammeverk.
Brev
Om tilsynsrapporter og vedtak
Finanstilsynet gjennomfører tilsyn hos foretak eller personer som driver konsesjonsbelagt virksomhet. Etter et tilsyn oppsummerer Finanstilsynet hovedfunnene i en tilsynsrapport. Tilsynsrapporten blir sendt til foretaket/personen og publiseres på Finanstilsynets nettsted.
Hvis foretaket har brutt regelverket, kan vi fatte et vedtak rettet mot foretaket. Dette vil i så fall framgå av tilsynsrapporten. Et vedtak kan være å:
- pålegge foretaket/personen å rette opp i forhold
- ilegge overtredelsesgebyr
- trekke tilbake en tillatelse
Hvilke former for vedtak Finanstilsynet fatter avhenger av hvilke regler som er brutt.
Hvis foretaket/personen klager på vedtaket fra Finanstilsynet, vil saken over bli oppdatert med informasjon om det.
Abonner på nyheter
Registrer deg for å få nyhetsvarsling når Finanstilsynet publiserer saker du er interessert i.