Tilsynsrapport - Danske Bank
Tilsynsrapporter og vedtak
Publisert: 21. desember 2021
Tilsynet ble startet i oktober 2020 og dekket Filialens verdipapirvirksomhet. Finanstilsynet har i tilsynsrapporten blant annet omtalt Filialens håndtering av kravet til å vurdere hensiktsmessighet og forhold knyttet til Filialens produktinformasjon til kunder ved nettbasert handel. Finanstilsynet har også kommentert enkelttilfeller knyttet til blant annet mangelfulle innsidelister og manglende lydopptak. Filialens tiltak og redegjørelser er tatt til etterretning.
Brev
Om tilsynsrapporter og vedtak
Finanstilsynet gjennomfører tilsyn hos foretak eller personer som driver konsesjonsbelagt virksomhet. Etter et tilsyn oppsummerer Finanstilsynet hovedfunnene i en tilsynsrapport. Tilsynsrapporten blir sendt til foretaket/personen og publiseres på Finanstilsynets nettsted.
Hvis foretaket har brutt regelverket, kan vi fatte et vedtak rettet mot foretaket. Dette vil i så fall framgå av tilsynsrapporten. Et vedtak kan være å:
- pålegge foretaket/personen å rette opp i forhold
- ilegge overtredelsesgebyr
- trekke tilbake en tillatelse
Hvilke former for vedtak Finanstilsynet fatter avhenger av hvilke regler som er brutt.
Hvis foretaket/personen klager på vedtaket fra Finanstilsynet, vil saken over bli oppdatert med informasjon om det.
Abonner på nyheter
Registrer deg for å få nyhetsvarsling når Finanstilsynet publiserer saker du er interessert i.