Gå til hovedinnhold Gå til søkesiden
Finanstilsynet
Forside >
Nyhetsarkiv >
Tilsynsrapporter >
Merknader - endelig rapport etter stedlig tilsyn - vedtak om tilbakekall av tillatelse til å drive eiendomsmegling

Merknader - endelig rapport etter stedlig tilsyn - vedtak om tilbakekall av tillatelse til å drive eiendomsmegling

Tilsynsrapporter og vedtak

Publisert: 2. desember 2019
Sist publisert: 14. oktober 2025

Brev datert 6. november 2019.

Brev

  • Merknader - endelig rapport etter stedlig tilsyn. Vedtak om tilbakekall av tillatelse til å drive eiendomsmegling (pdf)
  • Finansdepartementets vedtak (pdf)

Vedtaket ble påklaget.

Finansdepartementet fattet vedtak i klagesaken 1. februar 2023 og opprettholdt Finanstilsynets vedtak.

Om tilsynsrapporter og vedtak

Finanstilsynet gjennomfører tilsyn hos foretak eller personer som driver konsesjonsbelagt virksomhet. Etter et tilsyn oppsummerer Finanstilsynet hovedfunnene i en tilsynsrapport. Tilsynsrapporten blir sendt til foretaket/personen og publiseres på Finanstilsynets nettsted.  

Hvis foretaket har brutt regelverket, kan vi fatte et vedtak rettet mot foretaket. Dette vil i så fall framgå av tilsynsrapporten. Et vedtak kan være å  

  • pålegge foretaket/personen å rette opp i forhold
  • ilegge overtredelsesgebyr
  • trekke tilbake en tillatelse

Hvilke former for vedtak Finanstilsynet fatter, avhenger av hvilke regler som er brutt.  

Hvis foretaket/personen klager på vedtaket fra Finanstilsynet, vil saken over bli oppdatert med informasjon om det.  

Til toppen av siden expand_less

Del denne siden:

  • Facebook
  • LinkedIn
Abonner på nyhetsvarsel
  • Om Finanstilsynet
  • Presse
  • Jobb hos oss
  • Kontakt
  • eFormidling
  • Personvern og tilgjengelighetserklæring
  • RSS og API
  • Varsling til Finanstilsynet

Besøksadresse: 
Revierstredet 3, 0151 Oslo
Postadresse: 
Postboks 1187 Sentrum
0107 Oslo
Tlf: 22 93 98 00
E-post: post@finanstilsynet.no
Org.nr.: 840 747 972
Abonner på nyhetsvarsel

Til toppen av siden expand_less