Merknader - endelig rapport DNB Asset Management AS
Tilsynsrapporter og vedtak
Publisert: 31. desember 2019
Sist publisert: 3. februar 2021
Finanstilsynet gjennomførte tilsynsmøte med DNB Asset Management AS 13. desember 2018. Formålet med tilsynet var å dokumentere og vurdere foretakets oppfølging av risikoer relatert til IT-systemer, med vekt på utkontrakterte systemløsninger som støtter foretakets kjernevirksomhet og foretakets prioriterte IT-systemer.
Brev
Brev datert 28.10.2019. Ved en inkurie har det ikke blitt publisert på nettsiden før februar 2021 (tilbakedatert til desember 2019 for lettere gjenfinning, søkbarhet mv).
Om tilsynsrapporter og vedtak
Finanstilsynet gjennomfører tilsyn hos foretak eller personer som driver konsesjonsbelagt virksomhet. Etter et tilsyn oppsummerer Finanstilsynet hovedfunnene i en tilsynsrapport. Tilsynsrapporten blir sendt til foretaket/personen og publiseres på Finanstilsynets nettsted.
Hvis foretaket har brutt regelverket, kan vi fatte et vedtak rettet mot foretaket. Dette vil i så fall framgå av tilsynsrapporten. Et vedtak kan være å:
- pålegge foretaket/personen å rette opp i forhold
- ilegge overtredelsesgebyr
- trekke tilbake en tillatelse
Hvilke former for vedtak Finanstilsynet fatter avhenger av hvilke regler som er brutt.
Hvis foretaket/personen klager på vedtaket fra Finanstilsynet, vil saken over bli oppdatert med informasjon om det.
Abonner på nyheter
Registrer deg for å få nyhetsvarsling når Finanstilsynet publiserer saker du er interessert i.